peterpent.reismee.nl

Voorpretpesterijen

Eindelijk! We mogen weer. Het coronavirus is vooralsnog onder de duim. Mijn reisplannen kunnen na jaren weer uit de vriezer.

Reizen is voorpret. Je leest eens wat, fantaseert over het te bezoeken land en praat erover alsof je naar het paradijs op aarde gaat. Alle huidige twijfels verminderde de voorpret echter hevig. Aanvankelijk zouden we naar Sri Lanka reizen, ware het niet dat de economische situatie daar op dit moment onhoudbaar is. Wegens corona lange tijd geen toerisme en dus geen inkomsten. Als Sri Lankaanse ondernemer ga je vervolgens alles doen wat in je macht ligt om de rijke Westerse toeristen te lokken. Of je breekt het land af en relt net zo lang tot je eigen inkomstenbron volledig verruïneerd is. Door jezelf. Zodat je zeker weet dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt jouw land te bezoeken om jou van het broodnodige inkomen te voorzien. Voor dat laatste kozen de Sri Lankanen. Snap ik de wereld nog? Ook Putin, de chaos op Schiphol en nu weer een aantal boerenpummels met de hersencellen van een zak hooi dreigden ons reisplan te verpesten. Maar nu lijkt het er toch echt op dat ons feestje doorgaat.

De 31e hoop ik samen met mijn aanstaande en met mijn middelste naar India en Nepal te reizen. Omdat onze Lars meegaat boekten we een gezinsreis. 15 jaar is hij. De andere reiskinderen zijn ook 15. Of 14 of 16. Hoe leuk! Ik heb zin in deze reis! Met allerlei irritante pubers een bus in en net doen alsof je het leuk hebt! Lachen om natte scheten en lollige poep- en plasgrapjes. Op reis met ouders die hun eigen kind allemaal de grappigste vinden van allemaal. Terwijl jij hun allerliefste kiddo's na drie reisweken vol opgekropte irritatie met hun onvolgroeide schedeltjes tegen elkaar wil beuken. Ik zie het allemaal wel. Ik ga mee. Sterker nog. Ik verheug me!

Via onderstaande link kun je de reis van Djoser bekijken:

https://www.djoser.nl/familiereizen/india-nepal/21-dagen-rondreis-india-nepal-met-de-kinderen/

Reacties

Reacties

Sonja

Aanstaande????? Tijd voor een feestje??? Dit nieuwtje had ik even gemist!! Maar eh… geniet van de vakantie en de pubers om je heen!

Nathalie

Ik dacht hetzelfde als Sonja. Aanstaande? Wat leuk. Gefeliciteerd. Gezellige pre-honeymoon met al die pubers om je heen. Veel ?

Peter

Haha. Inderdaad. Nicole en ik zullen elkaar 31 maart 2023 het jawoord geven. Maar was al wel een hele tijd bekend hoor... Hopelijk geen pandemieperikelen tegen die tijd.

Sonja

Yeahhhhhhh!!! Leuke nieuwtje voor in de Groepsapp Nathalie;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!