peterpent.reismee.nl

Gorakphur: bizar

Mijn bescheiden brein draaide overuren. Wat zal ik schrijven over onze laatste bestemming in India? Iets grappigs of iets avontuurlijks wellicht? Mijn vermoeide hersencellen zijn inspiratieloos. Dat zegt genoeg. Gorakphur functioneerde slechts als doorreisbestemming.

Na Gorakphur lieten we India achter ons. Tijd voor reflectie. India is het 41ste land waar ik vakantie vierde of reisde.
India, de bizarste van allemaal. Met stip op één.
Wat ik er voelde laat zich niet beschrijven. Toch een poging:
India is als een tosti met vlokken en kalfslever. Een onmogelijke combinatie van ingrediënten, maar als je het gerecht ontleedt blijven er gewaardeerde bestanddelen over. Bestanddelen die met de juiste bereiding zelfs smaakvol worden.
India is als een labradoedel met waterpokken klaar voor zijn eerste volleyballes. Knotsgek. Het onverwachte en onmogelijke vindt op iedere hoek van elke stinkende steeg plaats.
India is als Braziliaans carnaval gemengd met een bombardement op een roedel jankende wolven, je neefje op de X-box en een loops kalf. De geluiden en geuren die je er ervaart doen je smachten naar de eerste de beste psychiater. Persoonlijke bijstand is noodzakelijk, maar waarschijnlijk al te laat.

India. Het land stal de harten van velen. Ik vond het er adembenemend, maar verliefd werd ik er niet op. Simpelweg te vies, te chaotisch en te ongeorganiseerd voor een simpele autist.
India, fascinerend en onvergetelijk in al haar facetten. Nu op naar Nepal!

Reacties

Reacties

Ansi

? Bestonden er maar geurfilmpjes.....alhoewel ??

Geniet nog van wat er komen gaat
?

Peter van Dijk

Gaan we zeker doen Ans!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!