peterpent.reismee.nl

Safari in Chitwan NP

Lets talk about food. Dat is hier even wat anders dan stamppot met een kuiltje
jus. Vroeger was voedsel hier gekruid, pittig of heet. Dat is lang geleden. Anno 2022 is voedsel hier spicy. Klinkt hipper. Spicy is dope. Zo, hoor ik ook weer bij de coole columnisten.
Het eten is overigens prima hoor. Niks op aan te merken. In India en Nepal bestaat echter een wonderlijk kruid dat men graag en veelvuldig toevoegt. Deze toevoeging betovert elk gerecht. Een kipcurry smaakt ineens naar nivea handzeep. In Europa gebruiken we dit ingrediënt ook, alleen in beperkte mate: koreander. Zet je tanden in een willekeurige maaltijd met koreander en het lijkt alsof iemand je tong aan het schrobben is met een stuk mintgroen blok Unicura. I love it!

Chitwan National Park. Dit is het leefgebied van hele grote beestjes, dus stapten we in bij een jeepsafari.
In Afrika leerde ik dat de kans op het spotten van wildlife het grootst is als je stil en geduldig bent. Hier deed ik nieuwe, interessante inzichten op.
Ik stapte in. Niet met vieren in een jeep, maar met tientallen in een truck. Hele grote beestjes zijn dol op mensenvlees. Hoe meer, hoe beter. We fungeren als lokaas. Dir lijkt me de achterliggende theorie.
En hoe meer lawaai wij, potentieel dierenvoedsel, maken, hoe groter de kans dat we opvallen bij de hele grote beestjes. 'Heeft iemand nog een tube zonnebrand?' schreeuwt iemand van achteren naar voren. Nog steeds geen wild. Er moet een schepje bovenop. 'Een potje met vet' wordt ingezet, gevolgd door een tophit van de Snollebollekes: 'Van links...naar rechts...' Uit volle borst! De truck zwiert al lekker heen en weer. 'Als er nu geen olifant voor de truck springt eet ik mijn schoen op', dacht ik nog.
We zetten de polonaise in. Net als ik de discolichten wil aanzwengelen wordt onze inzet beloond. Daar staat een neushoorn! In levende lijve! Met haar jong! We zien nog vier familieleden van haar. En alligators. En kaaimannen. De Nepalese safari-tactiek werkt!

Zo hadden we twee jungletochten, een kanotoer en een fietsrit in Chitwan In twee dagen tijd. Het was er fantastisch!

Reacties

Reacties

Janine

Ik zie het al helemaal voor me in die truck ? Mooie ervaring weer!

Jolanda

Dat je zo ver bent gegaan om toch nog die caraval-sfeer te krijgen in de jeep! Jij carnavals-beest

Ansi

Hahaha geweldig! Ik ga overleg plegen met familie Lunenburg ms een idee voor fam.dag met z'n allen in die truck........??

Daan

Hilarisch...en....wie was de dupe.....

Peter van Dijk

Dank voor jullie reacties.
We doen hier mooie en hilarische ervaringen op Janine en Daan.
En de carnavalservaring voor de tweede keer dit jaar. Ga ik toch nog besmet raken met het carnavalsgen? Nhee...
Oh ja, leuk idee voor de familiedag! Kunnen we ook weer combineren met carnaval. Als iedereen een grappig dierenpak aandoet...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!